הזדמן לי, בתחילת השבוע 10.10.2011, התענוג להגיע ליום הדרכות ביחד עם הצוות הפדגוגי של מכללת אורנים. בדיוק באותם שעות, התרחש במכללה מבחן רב משתתפים (250 סטודנטים) במספר מעבדות מחשבים, במקביל. זה אינו המבחן הראשון שהם מעבירים. בשנה האחרונה, התבצעו מספר רב של מבחנים מהן אילו. ונראה היה שהצוות כבר רגיל להתנהלות הכרוכה בארגון המבחן. (אולי כדי שהצוות יכתוב על כך פרסום, בנפרד) בכל מקרה, נעבור לצד הטכני...
שרת מוודל בגירסה 1.9 עליו מותקן גם שרת MYSQL בגירסה 5.5 ו PHP בגירסה 5.3
12 גיגה זיכרון (3.6 מתוכם בשימוש! בלבד. כלומר, גם 4 גיגה מספיק) ומעבד Quad-Core AMD Opteron(tm) Processor 2378, 4 cores על מערכת הפעלה CentOS Linux 5.7 ב VM של VMWARE .
מהגרפים המצורפים, ניתן לראות כיצד במהלך השעתיים/שלוש של הבוחן היו מחוברים במקביל ובזמן אמיתי כ 60/50 משתמשים באופן תמידי ורצוף בדרך כזו או אחרת מתוך 250 הנבחנים. ובעיקר, ניתן לראות כיצד מעבד בודד הספיק לאורך כל זמן הבוחן בלי להתרגש (אפילו ביחס לפעילות בימים האחרים בשבוע) גם העומס לא היה משמעותי.
לצערי לא הספקתי לצלם תמונה של אלכס ספיר (אשר אחראי על מערכות המחשב במכללה) מחייך. בזמן המבחן. כאשר שאלתי אותו: "מה המצב? הכל בסדר?"
אני בטוח שאתם יכולים לדמיין :-)
Collapse this postשרת מוודל בגירסה 1.9 עליו מותקן גם שרת MYSQL בגירסה 5.5 ו PHP בגירסה 5.3
12 גיגה זיכרון (3.6 מתוכם בשימוש! בלבד. כלומר, גם 4 גיגה מספיק) ומעבד Quad-Core AMD Opteron(tm) Processor 2378, 4 cores על מערכת הפעלה CentOS Linux 5.7 ב VM של VMWARE .
מהגרפים המצורפים, ניתן לראות כיצד במהלך השעתיים/שלוש של הבוחן היו מחוברים במקביל ובזמן אמיתי כ 60/50 משתמשים באופן תמידי ורצוף בדרך כזו או אחרת מתוך 250 הנבחנים. ובעיקר, ניתן לראות כיצד מעבד בודד הספיק לאורך כל זמן הבוחן בלי להתרגש (אפילו ביחס לפעילות בימים האחרים בשבוע) גם העומס לא היה משמעותי.
לצערי לא הספקתי לצלם תמונה של אלכס ספיר (אשר אחראי על מערכות המחשב במכללה) מחייך. בזמן המבחן. כאשר שאלתי אותו: "מה המצב? הכל בסדר?"
אני בטוח שאתם יכולים לדמיין :-)
את שאר התמונות אני לא מצליח לראות גם לא מוגדלות
השבמחקזה פורסם בגוגל פלוס. וזה מה שהצלחתי לחלץ משם.
השבמחקכדאי לעקוב אחר הפרסומים שלי בגוגל פלוס :-)
לא כל פרסום מופיע גם פה. אלא פרסומים הנוגעים להדרכה ושימוש במערכת מוודל (בעיקר למורים ומרצים)
:-)
נראה שניצול המשאבים הוא יעיל במיוחד. למען האמת, ההתנסות היחידה שלי במודל היא דווקא מצד המשתמש כשלמדתי באוניברסיטה. סך הכל הייתי מרוצה ממנו והוא בטח יותר נוח מהמערכת הקודמת שהשתמשו בה, הבעיה היא לגרום למרצים לסמוך עליה יותר.
השבמחק